Jelenlegi hely

Személyes márka felépítése - Wolf Gábor előadása

Sziasztok!

Ma Wolf Gábor előadásának jegyzetét fogom megosztani veletek. Szerintem nagyon sokatoknak nem kell bemutatnom őt, mindenkinek ajánlom, hogy kövesse az ő munkásságát, mert elképesztő nagy szakértője a marketing technikáknak és azon belül is az online marketing nagy guruja. Több mint 10 évvel ezelőtt Kócsó László-val együtt kezdett el dolgozni és az ő meghívására jött el a DXN 5. Születésnapjára. Az előadás elején azt igérték nekünk, hogy ezután teljesen meg fog változni az online stratégiánk, megjelenésünk! Így is lett és igyekszem én is ezekhez az elvekhez igazítani az online stratégiámat.

Wolf Gábor - Marketing Kommandó

Következzen hát az előadás részletes jegyzete:

Képzeljük el, hogy milyen lélekállapotban vagyunk, amikor egy hírességgel találkozunk. Nekünk is azt kell elérni, hogy a vevőkörünk így érezzenek, mikor tőlünk vásárolnak! Egy ilyen személyes márkát kell felépíteni!

Hogyan kommunikáljunk ahhoz, hogy felépítsünk egy ilyen személyes márkát?

Minél nagyobb a verseny a piacon, annál fontosabb, hogy legyen valami olyasmi, amit az a kis cég el tud mondani, hogy „abban vagyok a legjobb, hogy..” El tudjuk-e azt mondani, hogy az érdeklődők miért tőlünk vásároljanak és ne a konkurenstől?

De miben tudunk különbözőek lenni, ha se a termékben, se az árban nem tudunk jobbat mutatni? Az a mi személyünk!

Miért építsünk személyes márkát?

1. Bizalom!
Mikor leülünk valakivel, akkor ott van a bizalmatlanság, hogy „mit akarsz ránk sózni?” De ha van személyes márkánk, akkor meg fog hallgatni! Ha van személyes márkánk, akkor a vevők büszkék lesznek arra, hogy tőlünk vásároltak!

2. Az ár nem számít!
Ha jó a személyes márkánk, akkor az elhomályosít mindent! Ha nagy a verseny, akkor inkább tőlünk fognak vásárolni!

3. Lavina effektus – minden beindul!
4. Média
Ha online építünk egy személyes márkát, akkor a média is nagyobb eséllyel talál meg minket, mint egy konkurenst.

5.Sikeresebb kampányok
Ha jól sikerül egy kampány, akkor az lavinaszerűen tud működni!

6. Több pénz
7. Teljesebb élet

Egy olyan körben élünk, ahol szeretnek minket, felnéznek ránk. Nyomot tudunk hagyni a világban.

Nagyon sokan csinálják rosszul a személyes márkaépítést. Sokan nagyon ügyetlenek. Óriási nagy különbség aközött, hogy kiterítjük az életünket vagy felépítjük a márkánkat. Ez olyan különbség, mint aközött, hogy téglákat hányunk ki vagy egy palotát építünk fel. Ezek a téglák már bennünk vannak, nem kell megváltozni, csak jó helyre kell építeni a téglákat.

I. Hogyan? Mi az út, ami felfelé vezet?

Ennek különböző szintjei vannak.

1. szint: Az értékesítő

Az értékesítő alkalmazkodni kényszerül mindenkihez. Akkor kell mennünk, amikor az ügyfelünk ráér, és ha mégsem jön el a megbeszélt időpontra, akkor „jaj, hát semmi gond, akkor majd máskor!” hozzáállást kell tanúsítanunk. Tehát ilyen hátrányból indulunk!

2. szint: A specialista

Nem háziorvos, hanem agysebész. Ez egy nagy lépés. Ez azt jelenti, hogy csak egy csoportra, érdeklődési körre specializálódunk. Pl. Csak szinglikre, csak házasokra, csak családokra, csak menedzserekre stb.

Sokkal jobb egy kis szakterületnek a guruja lenni, mint megpróbálni mindenkinek tetszeni. Egy piacon sokkal profibbak tudunk lenni, mint ráhangolódni minden emberre.

Ez rögtön elmos egy darab nagyon fontos szempontot: „mennyibe kerül?”. Mert példáulha valaki agysebészhez akar menni, akkor azt nézi meg, hogy ki a legjobb ebben és összegyűjti rá a pénzt.

Ha nem vagyunk specialisták, akkor nincs semmilyen hatalmunk a piacon.

3. szint: A Celeb specialista

Celebek úgy lehetünk, hogy ha folyamatosan publikálunk és ilyen módon is kommunikálunk az ügyfelekkel.

II. Karakter – személyes márka

Ami kell még emellé, hogy legyen egy saját márkánk, karizmánk.

Akarjuk?

1000 email címet összegyűjteni a facebook-on csak egy pár napba telik! Ezeket felépíteni nem nehéz!

Nézzük meg, hogy ki csinálja jól és azt másoljuk le. Minden egyes mozdulatát kövessük mániákusan.

Érdemes megvizsgálnunk ehhez azt is, hogy mi köti le az embereket? A szappanoperák, hollywoodi filmek!

Mivel nem építjük az üzletet?

Téglarakás: mindennap kirakjuk, hogy mit kajáltunk.
Építés: Valami sztorit posztoljunk a kajánkhoz, ami mindig ugyanaz legyen! Tehát például mindig csak egy fajta ételt posztoljunk ki és ahhoz kössünk valami rövid sztorit. Mert így fog kialakulni az, hogy pl. „ő a pörköltes csávó” „ő a sztékes csávó”. Ha mást eszünk, azt ne posztoljuk ki!

Ne posztoljunk politikai nézeteket, időjárást, zenét stb.

Ne teregessük ki az életünket, főleg stratégia nélkül ne, mert az leviszi a márkanevünket! Ezt mindenki meg tudja csinálni és meg is teszi! Ez átlag! Ne csináljuk azt, mint az átlag!

Mindenki be van skatulyázva! A skatulyák sok pénzt hoznak! Azokat a karakter elemeinket kell kiemelni, amik a választott skatulyába belehelyezkednek!

Ilyen skatulyák például:

- maximalista
- gondoskodó
- a menő
- melankolikus
- A megfigyelő
- Az aggódó
- A bohém
- A főnök
- A kényelmes

Ezek olyan karakterek, amiket a világ ismer. Ha valamelyikhez tartozunk, akkor azt játsszuk el jól!

De ahhoz, hogy ezt el tudjuk jól játszani, vannak bizonyos elemei:

1. Születésünk története
Aki jó karakter, arról tudjuk, hogy hogy lett azzá, ami lett!

2. Az ügy
Az emberek sokkal könnyebben követnek egy ügyet, mint egy embert.
Ha azt mondjuk, hogy nekünk van egy ilyen termékünk az nem ügy!

3. Jellegzetes nüánszok
„vodka – martini nem rázva, felkavarva” és az egyéb ilyen kis apróságok, amiket lehet rólunk tudni. pl. „pörkölt”

4. Közös ellenség
Például ha börtönbe kerülünk meg kell verni a börtönőrt, akkor haverok leszünk a többiekkel. :-)

Fontos, hogy ez a közös ellenség ne legyen konkurencia! Viszont lehet koncepciós dolog, elv stb.!

5. Emberi gyarlóságok
Az embereket szeretik az apró gyarlóságaikat. Föl kell vállalni, hogy vannak apró hibáink!

6. Erős vélemény
Legyenek vesszőparipáink, amiket újra és újra előveszünk!

7.Egyedi nyelvezet

-

Ha ezeket nem használjuk, akkor úgy fogunk kinézni, mint akik fölöslegesen kitárulkoznak a facebook -on keresztül.

Én személyszerint rengeteget tanultam Wolf Gábor előadásából. Az online munka az nem abból áll, hogy van egy honlapunk és néha valamit kiírunk, tudatosan kell csinálni, meg kell tervezni a stratégiánkat és akkor meg lesz az eredménye! Sok sikert kívánok mindenkinek!

Üdvözlettel,
Nagy Gergely
nagy.gergely@ganodermakave.info

Kép: